2006-10-08

Den nya disklagen



Jag skrev ett brev till en homosexuell vän med anledning av den nya Diskrimineringslagen som gäller från 1 april! "Hej broder! Jag läste om dig i tidningen där du uttalade din förväntan på den nya lagen Du skall nog inte ha så stort hopp om att det blir något väsentligt bara för att det kommit en ny lag. Tidigare lagar har inte heller fungerat så värst.

Jag skickar ett gammalt ärende till dig från min tid som gruppledare i majoriteten Skarpnäck stadsdel i Stockholm, där jag var en av de tre politikerna som bestämde mest. Det handlar om den ”legala” formen av mobbig. Jag skriver legala eftersom skolan hade mobbningsplaner som skulle sjösättas vid varje form av mobbing vilket aldrig någonsin gjordes under min tid som politiker!

Vi i majoriteten skrev i VP:n att: ”Skolan skall vara ett fredat område för alla”. Inte fan blev det någon förändring. Varken lagar eller några planer utnyttjades av skolan på den gamla goda tiden och inte lär det bli någon betydande betydande omarbetning nu heller, eftersom det är samma plattfötter som styr och ställer i förvaltningarna. Då som nu! Klicka och läs (ärendet)

Andra bloggar om: ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Tror det krävs attitydförändringar i grund och botten! Fast lagar kan ändå styra upp något... Tror jag!


Sommarens sista servitris
Om kyrkhundar