2006-11-24

Nortons Antivirus



Den 9 november skrev jag till Symantecs Kundtjänst

Hej Symantec!
Jag har Norton Antivirus 2006
Min produktnyckel är: VB7Q7-HHRGR-6DFKD-VHB2W-76RQP

Jag har haft Norton i olika upplagor ända sedan jag skaffade mig min första dator som var på den tiden operativsystemet hette Dos-3.3. Jag har alltid varit nöjd trots att Norton Antivirus inte klarade av Klezviruset (ver. G) för ett antal år sedan. Den här sista versionen Norton Antivirus 2006 har varit undermålig. Småsaker som ormar och sånt har Norton klarat. Men vid två riktiga virusattacker det senaste året har Norton Antivirus helt ballat ut med den följd att jag fick formatera om hårddisken vid båda tillfällena.

Nu har jag bara sju dagar kvar innan möjligheten till uppdateringar avslutas. Därför ställer jag en rak fråga: Varför skulle jag ännu en gång köpa Norton Antivirus som under det sista året fallerat två gånger när det behövts som mest? Vad jag menar är: Det finns ju andra Antivirusprogram på marknaden än Norton Antivirus att välja mellan. Så varför skulle jag ännu en gång köpa Ert program?

Mvh Max Hobstig



Den 23 november svarar Symantecs Kundtjänst

Hej Max. Nyligen efterfrågade du personlig hjälp från vår online och supportavdelning. Nedan finns en sammanfattning av din förfrågan och vårt svar. Om problemet inte har lösts kan du öppna det igen inom 7 dagar. Vi är glada att kunna stå till tjänst.

Du kan också uppdatera frågan via e-post genom att svara på det här meddelandet. Eftersom svaret bearbetas automatiskt MÅSTE du ange ditt svar i utrymmet nedan. Text som anges i någon annan del av det här meddelandet kommer att ignoreras.

Jag rekommenderar dig Norton Internet Security 2007. Den har både Antivirus och en brandvägg. Och är vårt bästa virus skydd på marknaden, den finns att köpa som nedladdning eller på CD-skiva. Finns också att köpa i butik.


Efter att ha läst Symantecs svar fattar jag ett beslut

Den 23 november avslutar jag mitt äktenskap med Symantec och avinstallerar Norton Antivirus och installerar ett annat program. Nämligen Panda Internet Security 2007

Bloggar: , , , , ,

1 kommentar:

Per Westberg sa...

Vilket svar. Detta med antivirusprogram tillhör inte det enklaste i livet. Själv har jag både Norton och F-secure.


Sommarens sista servitris
Om kyrkhundar