2009-05-11

Liturgiskt konservativ Svartrock blev årets medlem i RFSL



Med anledning av Inger Johanssons blogg - INGERS BLOGG

Idag är det många kristdemokrater som upplever en frustration utan like. Det har nämligen smugit sig en liten katt bland hermelinerna på bloggossfären som kallar sig Inger Johansson som utger sig för att vara kristdemokrat. Om jag skall vara ärlig så förstår jag inte vadan denna frustration, eftersom Ingers blogg egentligen är rätt kul att läsa. Det är länge sedan jag fått mig så många skratt som på hennes sida.

En av hennes allra bästa poänger är hennes regler för dem som besöker hennes blogg. Så här skriver hon: Vi har egentligen bara en regel, du får inte vara homosexuell. Precis som Frälsningsarmén, Jesussajten och flertalet av Sveriges kristna församlingar så kräver även vi på denna bloggsida att du som aktiv besökare INTE är homosexuell.

Bad Boys

Dessa regler får mig osökt att tänka på vad som hände den 26 februari 2005, då en liturgiskt konservativ Svartrock blev vald till årets medlem av RFSL-Jönköping. En enig styrelse utsåg nämligen den heterosexuella Svartrocken till årets medlem! Kort därefter gjordes en intervju med det nya årets medlem. Intervjun publicerades på RFSL:s hemsida och låg kvar under ett par år. Läs den ruskiga intervjun med Svartrocken!

Läs även andra bloggares åsikter om:
, , , ,
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är den lilla hunden oxå gay :-)


Sommarens sista servitris
Om kyrkhundar