2006-09-02

Simone Moreno

En fager tös är alltid en fager tös



Vi svenskar är rätt kul egentligen. För ett bra tag sedan plockade jag fram mina svarta piratbyxor. Sen ringde jag till direktörn och frågade om jag kunde ha dem på mig när jag jobbade. Jodå, det skulle gå bra. Sen när jag kom till jobbet, så tittade mina arbetskamrater på mig som om jag vore vilken kummelgast som helst. ”Så vita ben du har” var det någon som sa. Hela situationen var både pinsam och genant.

Det är klart att jag blev irriterad. ”Vad fan menar du?” frågade jag. ”Är man från blekinge, så har man vita ben. Det fattar du väl?" Vi svenskar är rätt kul egentligen. Hela våren och försommaren ligger vi å pressar i nåt jävla solarium och gräddar oss, för att se ut som Simone Moreno. Hälften av oss blir röda som kräftor och resten får malignt melanom.

Vi vill se ut som negrer men vägrar de riktiga negrerna att komma in i vårt samhälle som fullödiga medborgare såvida de inte är adopterade eller artister som Simone Moreno eller idrottsmän som Aldo Colliander.

Visst, det finns väl några negrer som haft tur att få jobb i vårt Sverige. Jag känner faktiskt två stycken. Men alla de andra då, de som bara går och drar i brist på något meningsfullt att göra? De är väl också riktiga svenskar i vårt Sverige, även om de inte behöver ligga i nåt solarium och grädda sig för att bli som vi vill bli ... eller?

Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Bagisbo!
Välkommen till min blogg.
http://lurkvaeden.blogg.se


Sommarens sista servitris
Om kyrkhundar